Pauwels Sauzen – Bingoal gaat verder als Pauwels Sauzen – Cibel Clementines

Pauwels Sauzen – Cibel Clementines, dat is de nieuwe naam voor de ploeg van Jurgen Mettepenningen in het veldrijden vanaf 1 januari 2025. De nieuwe naamsponsor krijgt tijdelijk een plaats naast trouwe partner Pauwels Sauzen en vervangt Bingoal in afwachting van de definitieve tweede naamsponsor die in de loop van 2025 zal instappen. Daarnaast verwelkomt de ploeg met Thomas Joseph ook een nieuwe ploegleider.

Met de komst van Cibel Clementines als tweede naamsponsor is de toekomst van onze ploeg verzekerd. Door het verbod op gokreclame bij sportwedstrijden was een samenwerking met Bingoal als tweede naamsponsor niet langer mogelijk. Bingoal blijft wel als co-sponsor aan onze ploeg verbonden volgens de nog wettelijk toegelaten publiciteit. Cibel Clementines was dit jaar al derde hoofdsponsor van onze ploeg, maar is nu dus tijdelijk als nieuwe tweede naamsponsor op de kar gesprongen. Andiprim neemt de plaats in als derde hoofdsponsor. “We zijn blij en dankbaar dat een vaste partner, die ik al jaren ken, nu als naamsponsor een periode gaat overbruggen tot onze definitieve tweede naamsponsor van start zal gaan in 2025”, vertelt een tevreden Jurgen Mettepenningen.

Cibel is het premium kwaliteitsmerk van sinaasappelen en clementines van Group Achiel De Witte. Enkel producten die aan de hoge kwaliteitsnormen voldoen worden onder die merknaam verkocht. Naast Cibel zijn ook Cebon, Allnuts en Andiprim kwalitatieve merken in de portefeuille van het bedrijf.

Group Achiel De Witte huisvest 750 werknemers en is een internationale groothandelsorganisatie in groenten, fruit, exoten, gedroogd fruit en noten. De recent uitgebreide hoofdzetel in Sint-Katelijne-Waver vormt het nieuwe centrum van een 28-tal vestigingen die verspreid  zijn over de belangrijkste handelscentra van België en Nederland, elk gespecialiseerd in een bepaalde productgroep of regio.

“We zijn blij dat we als jarenlange sponsor nu ook in de ploegnaam aan bod komen”, reageert Jurgen De Witte van Cibel. “Dit is voor ons een zware investering, maar met deze stap willen we meer naamsbekendheid genereren. Van oktober tot en met maart is het seizoen van de Spaanse clementines en dat is ook net de periode van het veldritseizoen. We hopen dat de naamsverbinding aan de ploeg van Jurgen voor een positieve invloed zal zorgen om ons merk nog beter in de kijker te zetten.”

Andere sponsors

Naast Cibel linken ook enkele andere sponsors hun merknaam aan de ploeg vanaf 2025. Zo verwelkomt Pauwels Sauzen – Cibel Clementines ook kledingsponsor Vermarc Sport. Dat is een Belgische fabrikant van kwaliteitsvolle sportkleding. Het bedrijf is in 1977 opgericht door oud-wielrenner Frans Verbeeck en is genoemd naar zijn zoon Marc die de leiding van het bedrijf in handen heeft. Ook L.Brador, gevestigd in Ulricehamn, Zweden, wordt sponsor en biedt werkkleding voor professionele vakmensen.

Tot slot vervoegt Quick als nieuwe vierde hoofdsponsor de rangen. De Belgische fastfoodketen deed in 1971 zijn intrede en was daarmee de eerste burgerrestaurantketen van het land. Sindsdien is de keten leider met zijn bekende Giant. Vandaag telt het merk 79 restaurants in België en bijna 3.500 medewerkers.

"Wat Quick zo uniek maakt voor de Belgen, is zijn belgitude. De keten streeft er voortdurend naar om typisch Belgische producten, smaken en samenwerkingen te promoten. Daarom zijn we zo enthousiast om deze fantastische wielerploeg te ondersteunen," vertelt Kevin Derycke, CEO van Quick België. In België worden de restaurants van Quick beheerd door Burger Brands Belgium.

“Ik wil alle sponsors bedanken die ons dit jaar alweer een warm hart hebben toegedragen en die dat ook in de toekomst zullen blijven doen. Het maakt mij tevens trots dat er Belgische en internationale merken in ons project stappen en zo hun naam verbinden aan onze ploeg. Dit geeft veel vertrouwen naar de toekomst toe”, zegt Jurgen Mettepenningen.

Nieuwe ploegleider

Voortaan zal er een nieuwe wind waaien in de wielerploeg en daar is ook Thomas Joseph een voorbeeld van. Hij wordt naast Mario De Clercq de nieuwe ploegleider en neemt vanaf komend wegcampagne de taak als vaste ploegleider op zich. “Thomas was eerder actief in onze ploeg en nam toen al een leidersrol aan”, gaat Mettepenningen verder. “We geloven dat hij zijn kwaliteiten nu ook op onze renners kan overdragen.”

Ook voor de jeugdopleidingdsploeg Starbikes - Vistabuild is er een nieuwe toekomstvisie uitgewerkt. Daarin geldt vooral kwaliteit boven de kwantiteit. “We zullen nog vijf jonge renners onder onze vleugels nemen in die ploeg. Hen willen we zo kwalitatief mogelijk ondersteunen. Voor de overige renners die hun overeenkomst niet verlengd zagen, zullen we meewerken aan een vlotte overgang naar andere ploegen”, besluit ploegmanager Jurgen Mettepenningen.

De nieuwe ploegshirts worden officieel voorgesteld tijdens de avondcross in Diegem op maandag 30 december 2024.

(Foto's: Photopress.be)