Denise - 3de in Kortrijk - nieuwe leider in X2O Trofee

Denise Betsema is derde geworden in de tweede manche van de X2O Trofee. Onze kopvrouw doet daarmee een prima zaak in het klassement van het regelmatigheidscriterium, waarin ze de leiding overneemt van Clara Honsinger.

De CAPS Urban Cross in Kortrijk draaide uit op een driestrijd tussen wereldkampioene Lucinda Brand, Ceylin del Carmen Alvarado en Denise. De wedstrijd bleef spannend tot Denise halverwege de slotronde voorin moest afhaken door een valpartij. Brand won voor Alvarado, Denise hield wel haar derde plaats vast. Podium nummer veertien van het seizoen.

Leuk extraatje, onze Texelse trots wordt dankzij haar derde plek de nieuwe leidster in de X2O Trofee. "Toch jammer van die val. Op het rechte stuk langs het water reed ik de hekken in en blesseerde mijn vinger. Gelukkig was er niets aan de fiets en kon ik verder."

"Dankzij de voorsprong die ik pakte op de Koppenberg ben ik nu wel stevig leider. Dat is toch een opsteker, want van vandaag kan ik niet helemaal tevreden zijn. Ik had echt wel willen meesprinten voor de dagzege en vooral minder tijd verliezen op Lucinda."

Ook Leonie deed het alweer voortreffelijk. Als beste juniore eindigde ze op de 13de plaats. Fem en Laura waren er in Kortrijk niet bij.

Uitslag Kortrijk vrouwen:
1. Lucinda Brand
2. Ceylin del Carmen Alvarado op 7"
3. Denise Betsema op 36"
13. Leonie Bentveld op 4'46"

Tussenstand X2O Trofee na 2 wedstrijden:
1. Denise Betsema
2. Lucinda Brand op 1'33"
3. Ceylin del Carmen Alvarado op 1'41"
13. Fem van Empel op 7'56"
17. Leonie Bentveld op 9'23"

Foto: © Photopress.be