Denise en Fem starten met 1-2’tje in Lokeren

Wat een seizoensstart, ook voor onze vrouwen! Denise Betsema en Fem van Empel wisten zaterdag de eerste twee plaatsen van de Ethias Cross in Lokeren onder elkaar te verdelen. Na mooi ploegwerk van Fem trok Denise aan het langste eind.

Vorig jaar in een gelijkaardig deelnemersveld pakten we nog naast een podium in Lokeren, deze keer schoten onze dames meteen in de roos. Na een blitzstart van Fem ging onze beloftewereldkampioene samen met Denise de strijd aan met een koppel van 777. Een strijd die we uiteindelijk ook wonnen: Fem liet een gaatje vallen, Denise maakte het af, en Fem sprintte naar plaats 2.

“Fijn om zo aan het seizoen te beginnen”, genoot Denise. “Vorig jaar was het hier nog een stuk minder, vooral omdat ik toen nog een minder goeie startpositie had. Maar ook vandaag moest ik er eerst even in komen. Het was wennen aan de diepere sporen, maar ik kwam naarmate de wedstrijd vorderde toch weer terug in mijn ritme. Al was het echt een zware wedstrijd waarin vooraan hard werd gefietst.”

Leuk was vooral ook dat we met Fem nog een tweede renster in de kopgroep hadden. “Geweldig. Dat is heel fijn”, genoot ook Denise. “Fem heeft de koers mee hard gemaakt. Uiteindelijk samen op het podium is heel mooi. Of we iets aan mekaar gehad hebben? Ja, zeker. Je bent toch met z'n tweeën in een kopgroep van drie. Dat overwicht voel je, en daardoor voel je je toch iets sterker.”

Fem zelf stelde tevreden vast dat ze in het tussenseizoen opnieuw wat beter is geworden. “Jaartje ouder, jaartje sterker. Ik grapte er vorige week over tegen een paar vrienden van me. Het is wel mooi dat het ook zo uitpakt. Mijn doel is om er te staan in de Amerikaanse wereldbekermanches. Daar wil ik drie keer goed eindigen, een ‘steady’ niveau te halen, en belangrijke punten pakken, om zo in een zo goed mogelijke uitgangspositie aan het Europese circuit te beginnen.”

Uitslag Ethias Cross Lokeren vrouwen:
1. Denise Betsema
2. Fem van Empel op 1”