Denise én Yordi halen podium in Oisterwijk

Denise Betsema en Yordi Corsus hebben een geslaagde wedstrijd in Oisterwijk achter de rug. Allebei eindigden ze op een fraaie derde plek in de Nederlandse UCI-cross.

Goed twee maand na haar erg zware trainingscrash keerde Denise Betsema in Oisterwijk terug in competitie. “Een goeie test voor lichaam en materiaal”, noemde ze het vooraf, want vanaf volgende week herneemt Denise haar voorziene wedstrijdprogramma. Uiteindelijk werd het ook een geslaagde test: Denise werd derde achter twee rensters met naam: de Hongaarse Blanka Vas en landgenote Aniek van Alphen.

Bij de mannen reed eerstejaarsbelofte Yordi Corsus al naar zijn tweede podiumplek bij de eliterenners: straf, als je weet dat Yordi nog maar zeventien jaar oud is. In Oisterwijk moest hij enkel profrenners Gerben Kuypers en Joran Wyseure voor zich dulden. Viktor Vandenberghe, een leeftijdsgenoot van Yordi, eindigde als twaalfde. Kay De Bruyckere werd na een val in de beginfase 24ste.

(foto's Bart Hazen)