Denise raast naar nieuwe zege in Bredene

De tweede zege van haar seizoen is een feit voor Denise Betsema: in Bredene rekende ons Nederlandse uithangbord in haar kenmerkende stijl met drie landgenotes af. Fem van Empel werd zesde.

In vergelijking met de eerste twee Belgische vrouwencrossen van het seizoen kreeg de Ethias Cross in Bredene een flinke upgrade: onder meer Europees kampioene Alvarado en Annemarie Worst sloten voor het eerst aan. Niet dat dat onze dames intimideerde: Fem nam opnieuw de kopstart, en kreeg later aan het front van de wedstrijd het gezelschap van Denise.

Uiteindelijk bleken Denise, Puck Pieterse, Yara Kastelijn en Worst de sterkste rensters van de dag. Op de razendsnelle omloop slaagde onze Texelse trots er toch in om met enkele snelle koprondes de vrouwen bij haar murw te fietsen. Het resultaat: dertien seconden voorsprong op Kastelijn aan de streep, waar de handen weer de lucht in mochten, net als in de openingscross van Lokeren.

“Ik had na de start wat moeite om aan te sluiten bij de kop, en moest daar daarna toch een beetje van bekomen”, analyseerde Denise haar wedstrijd. “Toch kon ik snel het tempo doorpakken, en de slotronde bleek uiteindelijk beslissend. De vorm is goed, en dat bleek: ik ben superblij om hier vandaag te kunnen winnen!”

Uitslag Ethias Cross Bredene vrouwen:

1. Denise Betsema (Ned)
2. Yara Kastelijn (Ned) op 13”
3. Puck Pieterse (Ned) 20”
6. Fem van Empel (Ned) 51”
19. Leonie Bentveld (Ned) 4’48”
21. Laura Verdonschot 5’27”

(foto's Photopress.be)