Denise stelt tweede plaats in eindklassement Superprestige veilig

Lucinda Brand won de slotmanche van de Superprestige in Gavere. Denise Betsema eindigde derde en stelde zo haar tweede plek in het eindklassement veilig.

Er stond opnieuw gaan maat op Brand. Op de eerste klim in het Gaverse militaire domein reed de Rotterdamse weg van de concurrentie. Denise en Annermarie Worst waren toen al de eerste achtervolgsters en dat zou niet meer veranderen.

Die twee vochten wel een verbeten strijd uit voor de tweede plaats in de wedstrijd én in het eindklassement. Worst haalde het na een ultieme versnelling in de slotronde, maar onze Texelse trots behield wel nipt haar tweede plek in het klassement. Worst telt evenveel punten, maar Denise won een wedstrijd (Ruddervoorde), wat uiteindelijk de doorslag geeft.

Met die tweede plek in de eindstand, was Denise uiteraard tevreden. Zeker nadat ze zich vorige zondag in Lille bezeerde aan de rechterhand, waarbij zelfs een vinger gehecht diende te worden.

"Ik heb de vinger vandaag gelukkig niet gevoeld", vertelde ze achteraf, "maar de benen des te meer. Dit was gewoon een heel zware wedstrijd, zeker als je ziet waar ik vorige week nog lag. Dat is al een overwinning op zich."

Foto's: © Photopress.be