Denise zwaait crossseizoen uit met podium in Oostmalle

Het crossseizoen zit er nu helemaal op. In de Sluitingsprijs van Oostmalle zorgde Denise Betsema met een derde plaats voor onze laatste podiumplek van 2022-2023.

Symbolischer kon het niet: in hetzelfde weekend dat het Belgische wegseizoen van start ging, werd de crosswinter uitgezwaaid met de Sluitingsprijs in Oostmalle. Na een lang en zwaar seizoen hadden veel van onze mannen en vrouwen niet meer hun beste dag, waaronder Denise Betsema. Toch slaagde ze er achter de rug van winnares Annemarie Worst en runner-up Manon Bakker nog in de laatste podiumplek te bezetten - tot jolijt van dochter Wolf. Leonie Bentveld werd na materiaalpech negende.

In de mannenwedstrijd bleek Ryan Kamp onze grootste kanshebber op nog een podium, maar onze Nederlander verloor door een valpartij de aansluiting met de strijd voor top drie. Hij moest uiteindelijk met de zesde plaats tevreden zijn. Streekrenner Witse Meeussen finishte in zijn laatste wedstrijd voor onze ploeg als achtste, Eli Iserbyt als tiende. Michael Vanthourenhout werd door een zware val op de balken teruggegooid naar de achtergrond.

Uitslagen Sluitingsprijs Oostmalle:

Mannen: