Dubbele werkdag in Savoie en Brugge

Drukke werkdag voor onze ploegomkadering zondag: we waren zowel actief in de slotrit van de Tour de Savoie Mont-Blanc als de Elfstedenronde in Brugge.

In de Savoie sloeg de vermoeidheid na drie dagen volop mee koersen toe op de laatste dag. Slechts 59 renners haalden de finish, waaronder Jens Adams en Michael Vanthourenhout. Die laatste speelde helaas nog zijn tussensprintentrui kwijt. De slotanalyse van de klimvierdaagse is echter goed: "Een tweede plaats, veel ereplaatsen, drie dagen leiderstruien", somt ploegleider Gianni Meersman op. "En een lastige maar goed georganiseerde wedstrijd waarover iedereen heel positief was. Dit is voor herhaling vatbaar."

Knappe prestatie van eerstejaarsbeloften Ryan Kamp en Maxim Dewulf dan weer in Brugge: beiden haalden net als Dieter en Diether de finish van een snelle profwedstrijd van eerste categorie op de UCI-kalender.

Uitslag rit 5 Tour de Savoie Mont-Blanc:

1. Chris Harper (Aus)
26. Jens Adams op 15'20"
33. Michael Vanthourenhout 20'00"
Opgave: Eli Iserbyt, Arno Debeir, Daan Soete

Eindstand:

1. Chris Harper (Aus)
16. Jens Adams op 19'49"
43. Michael Vanthourenhout 59'43"

Uitslag Elfstedenronde Brugge:

1. Tim Merlier
45. Ryan Kamp op 32"