Eli (3e) verstevigt Superprestige-leidersplaats in Boom

Na de vijfde van acht manches staat Eli Iserbyt nóg steviger aan de leiding in de Superprestige Veldrijden. Dankzij een derde plaats in Boom heeft hij nu 23 punten voorsprong.

Koning Winter maakte van het parcours op het Tomorrowland-terrein in Boom een vrij snelle wedstrijd, maar toch werden de verschillen vroeg in de koers al gemaakt. Michael Vanthourenhout werd daarin teruggeslagen door een valpartijtje, terwijl Eli Iserbyt enkele ronden nodig had om het goeie ritme te vinden. Een goeie tweede wedstrijdhelft bracht Eli uiteindelijk naar de derde plek, Michael finishte als vijfde.

Yordi Corsus was de eerste finisher van onze belofterenners: hij werd tussen de profs negentiende. In de vrouwenwedstrijd tot slot werd Denise Betsema na een goeie start als zesde afgevlagd.

Uitslagen Superprestige Boom:

Mannen:
1. Joris Nieuwenhuis (Ned)
2. Cameron Mason (GBr) op 0’10”
3. Eli Iserbyt 0’52”
5. Michael Vanthourenhout 1‘11“
19. Yordi Corsus 4’59”
30. Kenay De Moyer

Vrouwen:
1. Fem van Empel (Ned)
2. Puck Pieterse (Ned) op 1’04”
3. Annemarie Worst (Ned) 1’59”