Eli bewijst veerkracht met winst in Middelkerke

Fight To The Finish: Eli Iserbyt heeft ons credo opnieuw in de verf gezet in de Superprestigemanche van Middelkerke. Na veel achtervolgingswerk pakte hij toch onze 26ste tv-zege van het seizoen.

De zandbak van de slotmanche van de Superprestige in Middelkerke was ons zaterdag helaas niet goed gezind, de rest van het parcours gelukkig wel. Na enkele mindere zandpassages fietste Eli Iserbyt een groot deel van de wedstrijd in de achtervolging op een sterke Lars van der Haar, maar in de slotronde trok Eli toch de zege naar zich toe. Eli eindigde zo ook als tweede in het eindklassement van de Superprestige, Michael Vanthourenhout na een absolute offday als derde.

Ook bij de vrouwen hadden we iemand op het eindpodium: Denise Betsema sloot het klassement als derde af. Een hoofdrol zat er voor onze Texelse in de cross van Middelkerke helaas niet in. Denise finishte als zesde in een wedstrijd waarin Leonie Bentveld en Shanyl De Schoesitter zich in de beginfase hadden laten opmerken. Fleur Moors kwam niet aan de start: na een lange winter heeft zij een streep onder haar veldritseizoen getrokken.

Uitslagen Superprestige Middelkerke:

Mannen: