Eli boekt vijfde zege in Kortrijk, Michael breekt niets bij crash

En daar is nummer vijf: Eli Iserbyt boekte zaterdag zijn vijfde seizoenszege in zijn thuismanche voor de X2O Badkamers Trofee in Kortrijk. Met een vierde plek voor Denise Betsema, succes voor onze beloften, én bemoedigend nieuws over Michael Vanthourenhout na zijn crash werd het uiteindelijk eind goed, al goed.

Eli Iserbyt miste in Kortrijk dan wel helemaal zijn start, maar werkte zich ondanks een mindere dag terug naar voor in de cross. Daar sloot hij samen met Cameron Mason aan bij koplopers Lars van der Haar en ploegmaat Michael Vanthourenhout. In de finale stak Michael nadrukkelijk de hand uit naar de overwinning, tot hij in de slotronde abrupt uit de wedstrijd crashte. Maar Eli nam daarop over, en hoe: met een vijfde zege!

Na afloop trok Michael met een pijnlijke schouder naar het plaatselijke ziekenhuis, maar daar kreeg hij gelukkig goed nieuws. Teamdokter Frank De Winter: “Er werd bij het ziekenhuisonderzoek wel een gedeeltelijke ontwrichting van het schoudergewricht rond zijn rechtersleutelbeen vastgesteld, maar geen breuken. Als het herstel en de reis naar Ierland voorspoedig verlopen, komt Michael morgen in de wereldbekermanche in Dublin opnieuw in actie.”

Ook de andere wedstrijden in Kortrijk sloten we met een goed gevoel af: Denise Betsema reed naar een oerdegelijke vierde plaats, Yordi Corsus eindigde met een derde plek op het podium bij de renners onder de 23 jaar. Nog bij de beloften is Viktor Vandenberghe na een vierde plaats in Kortrijk en een tweede op de Koppenberg nu leider in de X2O Badkamers Trofee.

Uitslagen X2O Trofee Kortrijk:

Mannen:
1. Eli Iserbyt
2. Lars van der Haar (Ned) op 0'02"
3. Cameron Mason (GBr)

Vrouwen:
1. Fem van Empel (Ned)
2. Lucinda Brand (Ned) op 0'26"
3. Puck Pieterse (Ned) 1'05"
4. Denise Betsema (Ned) 2’05"

Mannen U23:
1. Arne Baers