Eli en Leonie verdedigen wereldbekertrui in Namen

Manche acht van veertien van de Wereldbeker veldrijden zit erop. Op het loodzware parcours op en rond de Citadel van Namen wisten Eli Iserbyt en Leonie Bentveld met succes hun leidersplaats in de Wereldbeker te verdedigen.

Onze mannen beleefden geen probleemloze wedstrijd in Namen: Eli Iserbyt en Ryan Kamp kwamen onderweg ten val, Michael Vanthourenhout kende flink wat materiaalproblemen. In de strijd voor dagwinst speelden we geen rol van betekenis, Eli (vierde), Michael (vijfde) en Ryan (tiende) gingen met een toptienplek naar huis. Eli blijft met bijna vijftig punten voorsprong wel een bijzonder sterke leider in de Wereldbeker.

Bij de vrouwen haalde Leonie Bentveld nog maar eens het podium van een wereldbekermanche: ze werd achtste, en was daarmee tweede belofte. Zo behoudt Leonie haar leiderstrui in het U23-klassement. Bij de mannen onder de 23 jaar zette Yorben Lauryssen na Essen en Dublin opnieuw een erg degelijke wedstrijd neer: hij werd zesde.

Uitslagen Wereldbeker Namen

Mannen:
1. Tom Pidcock (GBr)
2. Pim Ronhaar (Ned) op 0’15”
3. Joris Nieuwenhuis (Ned) 0’33”
4. Eli Iserbyt 0’52”
5. Michael Vanthourenhout 1’02”
10. Ryan Kamp (Ned) 1’58”

Vrouwen:
1. Ceylin Alvarado (Ned)
2. Puck Pieterse (Ned) 0’17”
3. Lucinda Brand (Ned) 0’19”