Eli en Michael sluiten kerstperiode af op 2 en 4

De eivolle eindejaarsperiode liep op zijn eind in onze hoofdstad. Tijdens de manche van de DVV Verzekeringen Trofee aan de gebouwen van de VUB in Brussel veroverden Eli Iserbyt en Michael Vanthourenhout plaatsen 2 en 4.

Aan Mathieu van der Poel viel in Brussel weinig tot niets te doen, al bleven Michael Vanthourenhout en Eli Iserbyt (ondanks lek vroeg in de wedstrijd) best lang in zijn gezelschap. Toen de wereldkampioen vertrokken was richting zege, bleek Corné van Kessel de taaiste concurrent. Eli kon zich met een sterke finale voor de Nederlander manoeuvreren, een moegestreden Michael kwam een plaatsje tekort voor podium.

Eli had Michael er graag bijgehad, op het podium. “Ik had gehoopt dat we daar met twee zouden staan, maar Corné was daarvoor net iets te sterk. Toen hij pech had gehad, probeerde ik Michael met me mee te nemen en deden we met ons tweeën goed ons werk. Maar Michael moest toen een gaatje laten”, aldus Eli, die in een uitgebreide videoreactie op onze sociale media tevreden terugblikt op zijn cross én de kerstperiode. Eindwinst in de DVV Trofee heeft hij nu zonder ongelukken op zak.

Net als alle andere renners is Michael maar wat blij dat hij nu even kan rusten, met het oog op het BK. “Op het einde van deze wedstrijd was het toch wat op. Ik geraakte in de twee laatste ronden er nooit helemaal bij. Maar na Gullegem gisteren ben ik wel content, want een superdag had ik niet.” Onze derde deelnemer bij de mannen, Yannick Peeters, finishte op de veertiende plek.

De vrouwenwedstrijd betekende een baaldag voor Laura Verdonschot: zij knalde tegen een concurrente aan die ter hoogte van de materiaalpost op haar stappen terug was gekeerd, en verdween nadien ontgoocheld uit de wedstrijd. Maud Kaptheijns eindigde op plaats zeventien.

Uitslagen DVV Trofee Brussel:

Mannen-elite:
1. Mathieu van der Poel (Ned)
2. Eli Iserbyt op 30”
4. Michael Vanthourenhout 42”
14. Yannick Peeters 3’54”

Vrouwen-elite:
1. Ceylin Alvarado (Ned)
17. Maud Kaptheijns (Ned) 4’25”

(foto's Photopress.be)