Eli en Michael zorgen opnieuw voor 1-2'tje in Middelkerke

Aan motivatie bij onze renners nog steeds geen gebrek, zo diep in het veldritseizoen. In de slotmanche van de Superprestige in Middelkerke zette Eli Iserbyt eindwinst extra in de verf met een tiende seizoenszege. Net als woensdag in Maldegem zorgde Michael Vanthourenhout voor een 1-2'tje.

Het was een bijzondere wedstrijd, op de modderomloop van Middelkerke. Eli Iserbyt koos voor een iets rustigere eerste wedstrijdhelft en Michael Vanthourenhout verloor veel posities bij een akkefietje in de openingsronde, waardoor halfweg koers de Nederlander Joris Nieuwenhuis onbedreigd op weg leek naar winst. Toch kantelde de wedstrijd nog helemaal. Zowel Michael als Eli gingen nog over Nieuwenhuis, en vochten het in de slotronden uit voor de overwinning. Die ging dus uiteindelijk naar onze Belgische kampioen, met een kleine halve minuut voorsprong op onze Europese kampioen.

Aangezien Denise Betsema zich door haar aanslepende knieprobleem beperkt tot één wedstrijd per weekend, was Leonie Bentveld onze enige deelneemster in de vrouwenwedstrijd in Middelkerke. Na een sterk begin deemsterde onze negentienjarige Nederlandse een beetje terug, onder meer afgeremd door een opspelende rug. Uiteindelijk werd ze toch nog fraai zesde, na vijf beslagen namen uit het vrouwenveldrijden.

Uitslagen Superprestige Middelkerke

Mannen:
1. Eli Iserbyt
2. Michael Vanthourenhout op 0’23”
3. Joris Nieuwenhuis (Ned) 0’40”
22. Kenay De Moyer 7'52"

Vrouwen:
1. Lucinda Brand (Ned)
2. Laura Verdonschot op 1’15”
3. Ceylin Alvarado (Ned) 1'41"
6. Leonie Bentveld (Ned) 2'53"

(foto’s Photopress.be)