Eli verdedigt X2O Trofee in Koksijdse duinen

Met nog drie manches te gaan is Eli Iserbyt nog steeds de leider van de X2O Badkamers Trofee. In het zand van Koksijde liep onze West-Vlaming ondanks een kapotte schoen opnieuw wat verder weg van eerste achtervolger Lars van der Haar.

Zijn zege van vorig jaar overdoen zat er niet in voor Eli Iserbyt in Koksijde, na een lange kerstperiode en door de aanwezigheid van Wout van Aert en Mathieu van der Poel. Dat de schoen van Eli stuk ging door een tik vroeg in de eerste ronde van de wedstrijd, hielp uiteraard ook niet. Toch werkte onze klassementsleider achteraf nog een meer dan degelijke wedstrijd af. Die beëindigde hij als vierde, en met acht seconden voorsprong op Lars van der Haar, zijn belangrijkste concurrent voor eindwinst in de X2O Trofee.

Twee dagen na de rotpech in Herentals finishte Denise Betsema als zesde in Koksijde. Geen topdrieplaatsen dus voor onze eliterenners in Koksijde, maar wel voor onze mannen-beloften: achter de rug van wereldkampioen Joran Wyseure en Europees kampioen Emiel Verstrynge veroverde Witse Meeussen de derde plek.

Uitslagen X2O Trofee Koksijde:

Mannen:
1. Wout van Aert
2. Mathieu van der Poel (Ned) op 1:38
3. Laurens Sweeck 2:07
4. Eli Iserbyt 2:13

Vrouwen:
1. Shirin van Anrooij (Ned)
2. Fem van Empel (Ned) op 0:15
3. Lucinda Brand (Ned) 1:10