Ellen Van Loy bezorgt ons mixed team Belgische titel

Mooie bekroning van onze zomersamenwerking met de collega’s van Vondelmolen - De Ceuster, zondag op het Belgisch kampioenschap op de weg in Waregem: gastrenster Ellen Van Loy snelde zowaar naar de Belgische titel bij de clubrensters.

De venijnige finaleronden die de Waregemse parcoursbouwers in petto hadden voor hun Belgisch kampioenschap, deden zowel bij de mannen als de vrouwen flink hun werk. Achter de rug van de nieuwe Belgische kampioenen Wout van Aert en Lotte Kopecky sprintte tweemaal een erg uitgedund peloton voor de ereplaatsen. Bij de mannen helaas zonder vertegenwoordigers van onze ploeg, bij de vrouwen met nog 1 van onze gastrensters: Ellen Van Loy.

En Ellen had aan haar elfde plek ‘overall’ uiteindelijk genoeg om de titel bij de clubrensters te veroveren, zeg maar de eliterensters zonder contract. Het feestje met de ploeggenotes aan het huldigingspodium was navenant. Mooi voor ons, maar vooral ook voor onze collega’s bij Vondelmolen - De Ceuster. “Onverwacht, maar leuk”, genoot Ellen op haar veertigste na haar allereerste (!) Belgische titel. “Ik wil zeker de beide ploegen bedanken voor de kansen die we deze zomer krijgen. Dit is een en-en-verhaal.”

Drie van onze eigen renners vervolmaakten hun Belgisch kampioenschap: Laura Verdonschot bij de vrouwen, ondanks een minder gevoel na ziekte en een allergieaanval, en Toon Vandebosch en Laurens Sweeck bij de mannen. Eli Iserbyt en Michael Vanthourenhout verdwenen in de finale uit de wedstrijd.

Uitslag BK vrouwen

1. Lotte Kopecky, de 122 km in 3u07’55”
2. Julie Van de Velde op 0’14”
3. Alana Castrique 0’19”