Fem (2e) en Eli (3e) beperken schade met podium in Hulst

In de Nederlandse wereldbekermanche in Hulst eindigden we dankzij Fem van Empel (tweede) en Eli Iserbyt (derde) tweemaal op het podium. Daarmee beperkten onze Europese kampioene en onze kopman de schade in het klassement.

Net toen onze Fem van Empel zich in de vrouwenwedstrijd in Hulst terug een weg naar koploopster Puck Pieterse had geknokt, kostte een fout haar de kansen op een mogelijke zege: Fem viel, en verloor nadien veel tijd door de materiaalproblemen die het incident haar hadden opgeleverd. Dankzij een tweede plaats blijft Fem toch riant aan de leiding van het wereldbekerklassement. Denise Betsema kende een mindere dag en werd twaalfde, eerstejaarsbelofte Leonie Bentveld deed het goed met een vijftiende plek.

In de mannenwedstrijd kende onze wereldbekerleider Eli Iserbyt een minder middengedeelte, maar na een sterke finale kreeg hij toch weer uitzicht op het podium. Daar finishte Eli uiteindelijk ook op, als derde. In de wereldbekerstand is hij nu tweede, op amper vier punten van de leidersplaats. Michael Vanthourenhout stroopte onderweg de mouwen op voor Eli en werd nog zesde, youngsters Witse Meeussen en Ryan Kamp werden na geharrewar onderweg afgeremd door materiaalpech.

Uitslagen Wereldbeker Hulst:

Mannen:
1. Mathieu van der Poel (Ned)
2. Laurens Sweeck op 0:15
3. Eli Iserbyt 0:22