Fem knalt naar haar tiende zege in Dublin

Fem van Empel heeft tijdens de allereerste Ierse wereldbekermanche veldrijden haar zegeteller voor het seizoen ’22-’23 op tien gezet. In Dublin haalde ze het na een spannend duel met Puck Pieterse. Denise Betsema ging mee het podium op als derde.

Door een opspelende maag kwam Fem van Empel niet topfit aan de start in Ierland, maar toch maakte ze het af. In de eerste ronde ging ze samen met ploeggenote Denise Betsema naar de leiding, maar uiteindelijk werd het een erg interessante tweestrijd met Puck Pieterse. Aan het einde van de slotronde trok een sterke Fem daarin aan het langste eind. Denise reed alleen naar de derde plek, juniore Fleur Moors werd na een knalstart tiende.

Fem van Empel: “Mijn maag was vandaag niet honderd procent. Dat werd tijdens de race erger. Ik heb geprobeerd er toch het beste uit te halen. Puck reed af en toe weg, maar ik kon telkens sterk terugkomen. Aan mijn benen lag het niet, vandaag. We waren vrij dicht aan elkaar gewaagd, en dan is het gewoon uitvechten tot de finish. Vandaag was het voor mij, en daar ben ik heel blij mee. Ik ben blij dat ik vandaag toch nog dit heb kunnen doen.”

In de mannenwedstrijd toonden Eli Iserbyt en Michael Vanthourenhout zich bijzonder gretig. Onze twee uithangborden sloegen vroeg in de cross een gaatje op de rest, maar maakten nadien allebei deel uit van een ruime kopgroep van zeven. Vooral Eli schuwde daarin het kopwerk niet. Na een zware wedstrijd wogen de inspanningen van het wedstrijdbegin toch door: Michael werd nog vijfde, Eli zevende.

Uitslagen Wereldbeker Dublin (Ier):

Mannen:
1. Wout van Aert