Geen uitschieters in Druivencross van Overijse

De Druivencross in Overijse leverde ons geen glansprestaties op. Onder meer door wat materiaalpech, een kuitenbijter (letterlijk!) en de zware cross van Ronse in de benen, moesten we tevreden zijn met toptienplaatsen.

Eli Iserbyt ging prima van start in Overijse, maar verloor later aansluiting. Eli had wat problemen met de fiets, die hem uiteindelijk naar de zesde plek teruggooiden. Daan Soete volgde op de streep twee plaatsen verderop. En dat deed hem deugd, daags nadat hij door ziekte nog forfait had moeten geven voor Ronse. Michael Vanthourenhout moest op de zware asfalthelling voet aan grond zetten door een losgebroken hond. Hij werd uiteindelijk twaalfde.

Daan blikt in een videoreactie op onze Facebookpagina en Twitter terug op zijn wedstrijd: “Dit is nog niet top, maar wel al een pak beter dan een paar weken geleden. Er is vooruitgang, dat is al veel. Na een goeie seizoensstart kreeg ik toch een terugval. Dat is wel zwaar, als je er alles voor doet. Dan is het zoeken naar oplossingen, die je niet altijd kan vinden. Gisteren had ik nog een aanval van sinusitis. Ik had heel slecht geslapen van vrijdag op zaterdag, dus meerijden in Ronse zou geen goed idee geweest zijn.”

Anton Ferdinande verdween na een stevige valpartij uit de cross. Maud Kaptheijns, aan het terugknokken na een lichamelijke dip, eindigde als onze enige vrouwelijke starter met een verbeterend gevoel op de veertiende plaats.

Uitslag Overijse:

Mannen-elite en U23:
1. Mathieu van der Poel (Ned)
6. Eli Iserbyt 2’14”
8. Daan Soete 2’55”
12. Michael Vanthourenhout 4’31”
20. Dieter Vanthourenhout 6’02”
22. Yannick Peeters
31. Anton Ferdinande

Vrouwen:
1. Annemarie Worst (Ned)
14. Maud Kaptheijns (Ned) op 4’36”