Klaar voor vijf rittenkoersen na Verrebroek

Met de kermiskoers van Verrebroek hebben we onze tweede voorbereidingswedstrijd in de benen voor ons ‘rittenkoersenseizoen’. Toon was onze beste renner op plek 28.

Eerst dertien en daarna vijftien renners reden weg daar in Verrebroek. Tweedejaarsbelofte Toon Vandebosch (archieffoto Glenn Coessens) wist knap mee te schuiven in die tweede vlucht, een flink deel van onze andere renners bolde binnen in het peloton. En zo hebben veel van onze profs al een 350-tal competitiekilometers in de benen om aan de vijf rittenkoersen te beginnen die er nu aan zitten te komen. Eerst rijden enkele jongens komende woensdag ook nog in Ruddervoorde.

Gianni Meersman volgde beide wedstrijden vanuit de volgwagen en was na afloop geen ontevreden ploegleider: “Het ging er in Verrebroek en in Puivelde om om al eens bloed in de keel te proeven, om al eens vol in een peloton gereden te hebben. Een algemene repetitie voor de rondes die eraan zitten te komen. En gelukkig konden we die alle twee in goed weer (en zonder valpartijen, red.) afwerken.”

Laura Verdonschot beëindigde op hetzelfde moment in Mol haar eerste wegwedstrijd in het peloton.

Uitslag Verrebroek:
1. Lawrence Naesen (Lotto Soudal) 176 km in 3u41:30