Laura vult palmares aan met BK-zilver in Antwerpen

Het Belgisch kampioenschap in Antwerpen leverde Laura Verdonschot een extra medaille voor haar trofeeënkast op. Niet het verhoopte goud, wel het eerder verwachte zilver. “En ik voelde me beter dan in de kerstperiode.”

Dat ze zich op voorhand absoluut niet bij een tweede plaats had neergelegd, bleek uit de openingsronde van Laura Verdonschot op het strand van Sint-Anneke: ze ging met vertrouwen naar de leiding. Later in de wedstrijd bleek tienvoudig Belgisch kampioene Sanne Cant helaas toch een maatje te groot. In de strijd voor de tweede plaats leek Laura wél de controle in handen te hebben. Zilver dus, respectievelijk één en twee plaatsen beter dan haar vorige BK’s.

En dus keerde Laura absoluut niet ontevreden naar huis terug. Ook al omdat ze op de vooravond staat van een tiendaagse stage op Spaanse bodem, samen met vriendin Kaat. “Neen, ik ben niet teleurgesteld. Natuurlijk wilde ik graag winnen, maar eigenlijk had ik erger verwacht. In de kerstperiode voelde ik me niet echt goed, ik werd ook wat ziek, maar ondanks een week antibiotica voelde ik me nu beter dan in de kerstperiode. Daar moet ik tevreden mee zijn”, was de positieve conclusie van Laura.

“Ik voelde me wel goed, in de beginfase. Maar nadat ik in de tweede ronde een foutje maakte, kwam ik al onder druk te staan. Ik kon nog even terugkomen omdat Sanne zelf ook een fout maakte, maar uiteindelijk was ze gewoon sterker vandaag. Ze reed heel goed. Ik zal nog een jaar langer moeten wachten.” Zoek volgend weekend in Nommay trouwens niet naar Laura, want ze blijft in Spanje trainen. “Niet alleen in functie van het WK, maar nog meer voor wat daarna komt.”

Ook Jolien Verschueren reed in Antwerpen trouwens haar volledige wedstrijd uit, en dat op de 25ste plaats.

(foto's Photopress.be)