Michael verliest opnieuw zekere podiumplaats door tegenslag

Wat een baalweekend voor Michael Vanthourenhout. Nadat hij zaterdag al door een valpartij werd uitgeschakeld in Maldegem, verloor hij ook zondag in Lille een zekere podiumplaats na tegenslag. Dit keer was een tegenpruttelende ketting de boosdoener.

Toon Aerts was de beste vertrekker in deze voorlaatste manche van de X2O Trofee. Laurens schoof prima mee, maar Aerts bleek toch snel de sterker van de twee. Meter per meter reed hij weg van de 'Lau', die niet anders kon dan zijn meerdere erkennen in de Kempenaar.

Achter hen zorgde Michael voor dé remonte van de dag. Na een slechte start, schoof hij door naar de derde plaats. Hij sloot wat later aan bij Laurens, en met z'n tweeën probeerden ze nog iets aan de achterstand op Aerts te doen.

Op naar Gavere en Brussel
Zonder succes. Meer zelfs, Laurens moest de rol lossen, terwijl Michael het gezelschap kreeg van Niels Vandeputte. Die twee zouden strijden voor de tweede en derde plaats. Maar in de slotronde sloeg het noodlot eens te meer toe voor de in Wetteren wonende West-Vlaming. Bij een foutje in een van de 'opkantjes' viel de ketting af, waarna Michael  te veel tijd verloor en nog werd voorbijgereden door het duo Van der Haar-Meeusen.

Michael werd uiteindelijk vijfde, Laurens viel nog terug naar de tiende plaats. Ook Toon - die tot tweederde wedstrijd een sterke prestatie leverde - viel in de slotfase terug. Hij eindigde 13de. Kopman Eli kende een offday en moest vrede nemen met plek 15. Ryan werd 25ste.

Eerder op de dag reden ook nog de beloften een aparte wedstrijd. Daarin werd Anton 5de, Lorenzo 11de en Pieter 22ste. Op naar het voorlaatste crossweekend van het seizoen, waarin met Gavere en Brussel nog twee mooie wedstrijden op het menu staan.

Foto's: © Photopress.be