Ook driemaal winst in regionaal circuit

Zien winnen, doet winnen: terwijl onze profrenners hoge ogen gooien, zegevierden onze beloften in de B-crossen van Wiekevorst en Vorselaar, waar ook Laura Verdonschot scoorde.

Sportief en publicitair is het dan niet de meest belangrijke wedstrijd op ons programma, maar toch stond er wat op het spel, zaterdag in Vorselaar: de Antwerpse titel. En die hengelde Jarno Bellens binnen, die na een valpartij kort na de start toch nog alle concurrenten oprolde en solo binnenkwam. Anton Ferdinande werd na een stevige achtervolging vierde, Victor Vandebosch negentiende en Tomas Kopecky 22ste.

In datzelfde Vorselaar was Laura Verdonschot de bekendste naam in de vrouwenwedstrijd. Toch kreeg Laura de zege niet op een presenteerblaadje: door een flauwe startloting was het lang achtervolgen geblazen om uiteindelijk toch solo te winnen. Solo winnen deed tot slot ook Jelle Camps zondag in Wiekevorst. Maxim Dewulf maakte er het feest compleet met een derde plek.

(foto Bram Van Lent)