Pech voor Denise in Lille: zeven hechtingen

Een zevende plaats voor Denise Betsema in Lille, waar de voorlaatste manche van de X2O Trofee werd afgewerkt. Het lijkt een minder goede prestatie, maar niets is minder waar. Denise kwam in de openingsronde ten val, waardoor een eerdere gehechte wonde opnieuw open ging.

Het was in de passage op het strand dat Denise plots in een verkeerd spoor terecht kwam en onderuit ging. Vooral haar rechterhand bleek gevoelig geraakt. Ondanks de pijn, beet onze Texelse door en beëindigde de wedstrijd nog als zevende, weliswaar op ruime afstand van winnares Lucinda Brand.

Na afloop bleek dat de de wonde die ze opliep tijdens de Druivencross in Overijse - eind oktober - opnieuw opengescheurd. Vandaar ook het hevig bloeden. Ploegleider Tom De Kort vergezelde Denise naar het ziekenhuis in Turnhout, waar de rechtermiddenvinger opnieuw werd gehecht. Omdat het best een diepe wonde betrof, moet ze de komende dagen ook aan de antibiotica. Een voordeel: er zijn geen pezen of botten geraakt.

"Het was niet meteen de stranddag die ik voor ogen had", vertelt Denise. "Ik ben gevallen in de hekken en heb mijn vinger opengehaald. De wonde was heel diep en mijn bot was duidelijk zichtbaar. Ik ben al blij dat mijn pees niet werd geraakt. Na zeven hechtingen ben ik klaar voor de volgende wedstrijd in de X2O Badkamers-trofee. Veel dank aan het ziekenhuis van Turnhout voor de goede zorgen."

Derde plaats voor Fleur

Fleur Moors, dé pechvogel van het voorbije WK vrouwen junioren, werd in Lille knap derde. De overwinning ging er naar wereldkampioene Zoë Backstedt, voor Xaydee Van Sinaey.

Foto's: © Photopress