Puivelde: Daan, Michael en Arno tonen nieuwe kleuren

De eerste wegwedstrijd voor Pauwels Sauzen - Bingoal zit erop. In Puivelde Koerse konden Daan, Michael en Arno meteen hun nieuwe rood-zwarte kledij in de schijnwerpers zetten met een aanval.

Belofte Arno Debeir werd onze allereerste 'break away hero' door mee te schuiven in een vlucht van zeven die rondenlang voor het peloton uit reed. Daarna waren Daan Soete en Michael Vanthourenhout aan de beurt in een kopgroep van 20. Later reed de latere winnaar Alexander Richardson daaruit weg en kwamen nog eens een twintigtal renners aansluiten. Toptwintigplaatsen zaten er aan het eind niet in voor ons, een goed gevoel na de eerste wegwedstrijd wel.

Daan Soete: "Toen we op een ronde of zes, zeven van het einde wegreden van de rest, merkte ik dat het hele peloton door zijn beste krachten zat. Ik ook al, eerlijk gezegd, maar toch schoof ik mee. Maar ik merkte snel dat het beste eraf was en besefte dat een goeie uitslag er niet meer in zat voor me. Op het einde zat ik tegen de krampen aan en voelden zelfs m'n darmen wat raar door de eerste keer weer gelletjes. Maar veel beter dan dit moet en mag het op dit moment van het jaar eigenlijk nog niet zijn. Dat kan niet de bedoeling zijn, denk ik."

Uitslag Puivelde:
1. Alexander Richardson (Ier/Canyon) 169 km in 3u43:17