Ryan Kamp na Heistse Pijl: 'Mezelf nog eens pijn gedaan'

Met de Heistse Pijl reden onze renners gisteren hun laatste UCI-koers in hun voorbereiding op het veldritseizoen. Ryan Kamp maakte deel uit van de beslissende vlucht.

Tussen Vosselaar en Heist-op-den-Berg werd gisteren de Heistse Pijl verreden, een wedstrijd met 1.1-label op de UCI-kalender. Voor Pauwels Sauzen-Bingoal de laatste wedstrijd voor onze ploegstage, die geldt als laatste voorbereiding op onze hoofddoel van het jaar, het crossseizoen.

Tijdens de plaatselijke rondes in en rond Heist-op-den-Berg ontstond in schuifjes een kopgroep van 37 renners, die in de finale voor de overwinning zouden strijden. Ryan Kamp had de beslissende vlucht te pakken, maar in de slotfase kon hij geen rol van betekenis meer spelen. Hij finishte als 33ste.

"Ik ben wel tevreden van mijn wedstrijd", gaf onze Nederlandse belofte na afloop aan. "Ik kon inderdaad op het gepaste moment meeliften in een groepje en zo aansluiting vinden met de goede vlucht. Ik heb mezelf vandaag nog een keer goed pijn kunnen doen. Goed om onze wegcampagne op die manier af te sluiten."

Dat hij deze zomer een stap vooruit heeft gezet, gaf Ryan nog mee. "Ik voelde dat ik in vergelijking met een jaar geleden over meer kracht beschik. Ook de basis lijkt me steviger en ik kan net iets vlotter de lengte van de wedstrijden aan. Nu is het uitkijken naar de start van het veldritseizoen. De volgende weken gaan we vooral crosstechnisch werken, zodat we klaar zijn om er in september in te vliegen."

Laurens, Toon en Anton eindigden in het peloton, Eli en Michael verlieten de wedstrijd op een paar rondjes van het einde.

Uitslag Heistse Pijl:
1. Pascal Eenkhoorn
2. Yves Lampaert
3. Jonas Rickaert op 1"
33. Ryan Kamp op 1'06"
49. Laurens Sweeck op 5'09"
67. Toon Vandebosch op 5'12"
68. Anton Ferdinande
DNF: Eli Iserbyt & Michael Vanthourenhout