Ryan Kamp schittert ook in de GP Adrie van der Poel

Gebalde vuisten bij Ryan Kamp na zijn zege in Hoogerheide vandaag. Meteen zijn tweede overwinning in de Wereldbeker, nadat hij een week geleden ook schitterde in Nommay. "Ik heb nog steeds de goede vorm te pakken", blikte hij ook al even vooruit naar het WK.

Net als bij de junioren, bleef ook de U23-wedstrijd op de Brabantse Wal lang gesloten. Ryan Kamp was niet verrast. "Daarom focuste ik van meet af aan vol op de slotfase van de wedstrijd", vertelt hij. "Ik had tijdens de juniorenwedstrijd al gezien dat wie een rondje op kop reed, er achteraf doorzakte. Ook bij ons was dat het geval. Ik wilde wel altijd in de top drie, top vier rijden en daar ben ik ook in geslaagd."

Om in de slotronde toe te slaan. "Timo Kielich maakte een slipper, zodat Antoine Benoist en ikzelf een kloofje hadden. Van dan af was het 'full gaz' tot aan de finish. Tussendoor gaf ik nog een speldenprik bergop, tot ook Benoist brak."

Dat hij al het hele seizoen goed in vorm is, vertelde Ryan er graag bij. "Richting het WK vind ik niet dat er veel veranderd is. Ik voel me nog steeds fris, ook op training. Ik heb er zin in. Woensdag vertrekken we met de Nederlandse selectie. Donderdag en vrijdag ga ik wel eens een kijkje nemen op het parcours. Biljartvlak, hoorde ik. Het zou wel eens een gelijkaardig scenario kunnen worden als vandaag."

Uitslag U23 Hoogerheide:
1. Ryan Kamp
2. Antoine Benoist op 8"
3. Niels Vandeputte op 11"
9. Pim Ronhaar op 37"
11. Jelle Camps op 47"
19. Toon Vandebosch op 1'17"
DNF: Tomas Kopecky - Luke Verburg

Foto's: ©Photopress