Sterke Laura pakt tweede seizoenszege in Mol

Laura Verdonschot heeft de Zilvermeercross op haar naam geschreven. In een knappe tweede koershelft nam onze Limburgse trots de maat van het Nederlandse toptalent Shirin van Anrooij.

Gisteren in Kortrijk kende Laura geen superdag. Na een slipper tijdens het opwarmen had ze in de wedstrijd wat last van haar bekken. Een bezoekje aan de kine bracht gelukkig soelaas, waardoor ze aan het Zilvermeer op volle kracht van start kon.

"Toch trok het de eerste rond op niet veel in de zandpassages", vertelde ze. "Het duurde even voor ik in het ritme kwam, maar in de tweede koershelft ging het steeds beter en kon ik toch het verschil maken."

Laura moest in Mol wel optornen tegen een paar Nederlandse talentjes. Beloftenwereldkampioene Inge van der Heijden, Shirin van Anrooij en Manon Bakker legden haar lange tijd het vuur aan de schenen. Finaal was het Van Anrooij die het Laura nog moeilijk maakte.

"In die laatste ronde beperkte ik me tot tempo maken op de tussenstukken, zodat ik in het zand nog iets extra in de tank had. En in de laatste honderden meters - in het bos - wist ik dat ik technisch het voordeel had. Dat volstond om de leiding vast te houden tot op de streep."

Een deugddoende zege voor Laura, meer dan twee maanden na haar overwinning in het Franse Boulzicourt. "Zeker weten. Oké, niet alle toppers stonden hier aan de start, maar dat maakt het nog geen gemakkelijke wedstrijd. En winnen is winnen. Zeker als het een tv-cross betreft."

Op onze Facebookpagina kan je het volledige video-interview met Laura bekijken en beluisteren.

Uitslag dames Mol:
1. Laura Verdonschot
2. Shirin van Anrooij op 18"
3. Inge van der Heijden op 41"

Foto's: ©Photopress