Sterke Michael en Eli halen podium van Hamme

Niet één, maar twee: Pauwels Sauzen - Bingoal was ruim vertegenwoordigd op het mannenpodium van de X2O Badkamer Trofee in Hamme. Na winnaar Mathieu van der Poel wisten een sterke Michael Vanthourenhout en Eli Iserbyt de overige podiumplekken te bezetten.

Europees kampioen Michael Vanthourenhout bewees in Hamme opnieuw dat het terug prima zit met zijn vorm: hij ging al snel naar de leiding, kwam nadien terecht in een ruime kopgroep, waarin hij uiteindelijk de enige was die een tijdje de versnelling van wereldkampioen Mathieu van der Poel wist te volgen. Nadat Michael nadien toch het wiel had gelost, volstond zijn voorsprong wel om de tweede plek veilig te stellen.

In de strijd voor plek drie trok Eli Iserbyt aan het langste eind. Onze Belgische kampioen werd eerder in de wedstrijd afgeremd door een lekke band. Bij de vrouwen was Denise Betsema onze enige vertegenwoordigster: zij startte prima, en werd uiteindelijk zevende. In de aparte beloftewedstrijd haalden Kenay De Moyer (negende) en Kay De Bruyckere (tiende) de top tien.

Uitslagen X2O Trofee Hamme

Mannen:
1. Mathieu van der Poel (Ned)
2. Michael Vanthourenhout op 0’16”
3. Eli Iserbyt 0’51”

Vrouwen:
1. Fem van Empel (Ned)
2. Lucinda Brand (Ned) op 1’08”
3. Manon Bakker (Ned) 1’38”
7. Denise Betsema (Ned) 2’31”

Mannen U23:
1. Seppe Van den Boer