Straffe comeback van Denise in Zonnebeke

Denise Betsema heeft haar comeback gemaakt na een lange gedwongen inactiviteit. En dat deed onze Texelxe in stijl. Ze reed de hele Kasteelcross lang in de spits en moest finaal alleen Christine Majérus voor zich dulden. "Hier had ik vooraf voor getekend", glunderde ze.

Denise stond helemaal achteraan bij de start. Maar nog in de openingsronde schoot ze als een komeet naar voor. Een rondje later sloot ze zowaar aan bij het duo Ellen Van Loy - Christine Majérus, dat aan de leiding reed. Wat volgde was een boeiende strijd tussen de drie. Van Loy haakte als eerste af en in de slotfase probeerde Denise nog afstand te nemen Majérus. Maar de Luxemburgse beet van zich af en trok in de laatste hectometers het laken alsnog naar zich toe.

Maar met haar tweede plaats was Denise uiteraard tevreden. "Ik heb snel de aansluiting met de kop van de wedstrijd kunnen maken, maar ik moest toen toch even bekomen van de inspanning. Dat voel je echt in je benen als je zolang niet gekoerst hebt. Ik heb gemerkt dat ik het wedstrijdritme nog echt mis.”

"Ik denk dat ik heel blij mag zijn met dit resultaat", vertelde ze er graag bij. "Voor de wedstrijd had ik hiervoor getekend. Ik heb alles gegeven en dit was het hoogst haalbare. Ik heb nog heel wat wedstrijden voor de boeg en dit maakt me alleen maar hongerig naar meer." In Hoogerheide morgen kan ze niet van start, want ze staat niet meer in de top vijftig van de UCI-ranking. "Maar daarnaast wil ik overal starten waar ik kan. Het WK? Dat is een beslissing die bondscoach Gerben de Knegt moet maken. Daar heb ik geen zeggenschap in."

Foto's: ©Photopress.be

Uitslag Zonnebeke dames: