Talenten Leonie en Witse tonen zich in Loenhout

De laatste cross van 2022 zit erop. In de Exact Cross van Loenhout sloten jongeren Leonie Bentveld en Witse Meeussen het jaar in schoonheid af.

Na een drukke driedaagse voor onze uithangborden met Gavere, Zolder en Diegem waren onze jongeren opnieuw aan de beurt in de klassieker van Loenhout. Aanspraak maken op de overwinning lukte hen door de aanwezigheid van enkele kleppers vanzelfsprekend niet, hun talent tonen wel. Onze amper achttienjarige Leonie Bentveld finishte met een pittig sprintje na een regelmatige wedstrijd als zesde bij de vrouwen.

In de mannenwedstrijd werkte belofte en streekrenner Witse Meeussen zich in de schaduw van de titanenstrijd tussen Wout van Aert, Mathieu van der Poel en Tom Pidcock naar een fraaie achtste plaats. Onze Nederlander Ryan Kamp verdween helaas uit de wedstrijd na een valpartij op het hoofd, onze jonge Italiaan Lorenzo Masciarelli werd in zijn allerlaatste wedstrijd voor onze ploeg 34ste. Lorenzo gaat zich voor een Italiaanse ploeg voortaan op de weg richten.

Uitslagen Exact Cross Loenhout:

Mannen:
1. Wout van Aert
2. Mathieu van der Poel (Ned) op 0:01
3. Tom Pidcock (GBr)
8. Witse Meeussen 1:54
34. Lorenzo Masciarelli (Ita) 4:33
65. Pieter Pauwels
Opgave: Ryan Kamp (Ned)

Vrouwen:
1. Shirin van Anrooij (Ned)
2. Marie Schreiber (Lux) op 0:59