Tweede plek voor strijdlustige Eli in Maasmechelen

Zijn veldritseizoen is nu zes crossen ver, maar nog steeds is Eli Iserbyt niet buiten de top twee van de uitslag gevallen. In de wereldbekermanche van Maasmechelen eindigde hij als tweede. Leonie Bentveld deed het uitstekend met een zesde plek bij de vrouwen.

Daags na zijn overwinning in Ruddervoorde moest Eli Iserbyt in een wedstrijd op het scherpst van de snee optornen tegen een numeriek overwicht, maar dat deed hij met verve. In de finale moest een sterke Eli toch het hoofd buigen voor Nederlands kampioen Lars van der Haar, maar met opnieuw een tweede plek deed onze West-Vlaming toch een uitstekende zaak voor het wereldbekerklassement. Ryan Kamp werd na een desastreuze start nog negende, Michael Vanthourenhout verdween uit koers door een offday.

Bij de vrouwen toonde Leonie Bentveld een flinke flits van haar talent: Leonie – nog altijd maar 19 – reed naar een sterke zesde plek tussen de elitetoppers. Ze kwam amper drie seconden tekort voor een plek in de top vijf én de dagzege in de U23-categorie, maar gaat wel naar de leiding in het klassement voor rensters onder de 23 jaar. Denise Betsema sloot een minder weekend af op de elfde plek. Shanyl De Schoesitter won de junioreswedstrijd, maar zij koerst voortaan in het tenue van onze opleidingsploeg Starbikes - Bert Containers.

Uitslagen Wereldbeker Maasmechelen:

Mannen:
1. Lars van der Haar (Ned)
2. Eli Iserbyt op 0’21”
3. Laurens Sweeck 0’27”
9. Ryan Kamp (Ned) 0’52”

Vrouwen:
1. Fem van Empel (Ned)
2. Ceylin Alvarado (Ned) op 1’28”
3. Aniek van Alphen (Ned) 1’42”
6. Leonie Bentveld (Ned) 2’04”
11. Denise Betsema (Ned) 2’57”