Vierde plaatsen voor Denise en Eli in Herentals

Na veel trainingsuren in Spanje zijn onze profrenners terug in België beland voor een dubbel crossweekend. In Herentals leverde dat vierde plaatsen op voor Denise Betsema en Eli Iserbyt, én een podium voor onze U23-kern.

Toegegeven, zowel bij de mannen als de vrouwen bleek winnen in de manche van de X2O Badkamers Trofee in Herentals onrealistisch. In de mannenwedstrijd was wereldkampioen Mathieu van der Poel bij zijn comeback onaantastbaar, bij de vrouwen voerden Fem van Empel en Lucinda Brand een duel om winst.

Daarachter kostten enkele wedstrijdincidentjes ons een kans op podium: Denise Betsema had wat technische problemen, Eli Iserbyt werd in zijn slotronde even te voet gesteld. En zo moesten ze alle twee met een vierde plek tevreden zijn. Tóch stonden we in Herentals ook op het podium: dankzij Kay De Bruyckere, die fraai tweede werd bij de renners onder de 23 jaar.

Zondag wacht de zware opdracht op de Citadel van Namen, de achtste manche voor de Wereldbeker.

Uitslagen X2O Trofee Herentals

Mannen:
1. Mathieu van der Poel (Ned)
2. Tom Pidcock (GBr) op 0'28"
3. Lars van der Haar (Ned) 0’29”
4. Eli Iserbyt 0'30"
10. Michael Vanthourenhout 1’52”

Vrouwen:
1. Fem van Empel (Ned)
2. Lucinda Brand (Ned)
3. Annemarie Worst (Ned) 0’45”
4. Denise Betsema (Ned) 1’14”