Beloften blinken ondanks modder uit in Essen

Bij afwezigheid van onze profrenners namen onze beloften zaterdag de toorts over in de Exact Cross van Essen. En dat deden ze in stijl: Yorben Lauryssen werd vijfde, Viktor Vandenberghe zesde.

Wout van Aert en Zdenek Stybar trokken de affiche daar in Essen, maar verrassend genoeg was het onze belofte Yorben Lauryssen die de openingsronde van de loodzware elitewedstrijd domineerde. Nadien ging Van Aert uiteraard te snel voor Yorben, die ondanks zijn blitzstart toch nog vijfde wist te worden.

Ook erg fraai: de zesde plaats van Viktor Vandenberghe, die een meer behouden start maakte, en op eigen tempo nog tot bij Yorben wist te rijden. De amper achttienjarige Viktor, vorig jaar nog junior, kon met zijn zesde plek tevreden naar huis. Ook Lukas Vanderlinden, veertiende, wist de zware wedstrijd tot een goed eind te brengen.

Eli Iserbyt, Michael Vanthourenhout en Ryan Kamp waren er niet bij in Essen: zij verkenden zaterdag de besneeuwde omloop in het Italiaanse Val di Sole, waar ze zondag de zevende wereldbekermanche afwerken. Denise Betsema en Leonie Bentveld trainen momenteel in de Spaanse zon.

Uitslagen Exact Cross Essen

Mannen:
1. Wout van Aert
2. Jens Adams op 1'36"
3. Thijs Aerts 2'51"
5. Yorben Lauryssen 3'14"
6. Viktor Vandenberghe 3'19"
14. Lukas Vanderlinden 6'33"
26. Kenay De Moyer

(foto's Photopress.be)