Denise, Eli én Viktor op podium bovenop Koppenberg

Podiumplaatsen voor Denise Betsema, Eli Iserbyt en Viktor Vandenberghe: de buit van een bijzonder lastige editie van de Koppenbergcross, de iconische openingsmanche van de X2O Trofee.

De dag begon uitstekend op de bemodderde flanken van de Koppenberg, met een halve verrijzenis door Denise Betsema. Na een moeilijk weekend in Ruddervoorde en Maasmechelen sleurde Denise zich ondanks de vele blubber naar een erg bemoedigende tweede plaats bovenop de Koppenberg, én een uitstekende uitgangspositie voor de rest van de X2O Trofee.

In de mannenwedstrijd die volgde, speelden Eli Iserbyt en Michael Vanthourenhout een belangrijke rol in de achtervolging op de uiteindelijke solowinnaar, Thibau Nys. Michael kraakte bij het ingaan van de slotronde en zou uiteindelijk vijfde worden, Eli verloor op de slotbeklimming het duel met Lars van der Haar voor de tweede plek, maar mocht het podium op dankzij zijn derde plaats.

Bij de beloften ten slotte – uitzonderlijk de laatste wedstrijd van de dag – liet eerstejaarsbelofte Viktor Vandenberghe de rugproblemen van de voorbije weken meesterlijk achter zich. Viktor reed het gros van de wedstrijd aan de leiding, maar moest de zege uiteindelijk wel aan de Nederlander David Haverdings laten. Al trok ook Viktor met een tweede plek bijzonder tevreden terug naar huis.

Uitslagen X2O Trofee Koppenberg:

Mannen:
1. Thibau Nys
2. Lars van der Haar op 0’07”
3. Eli Iserbyt 0’17”
5. Michael Vanthourenhout 1’16”

Vrouwen:
1. Fem van Empel (Ned)
2. Denise Betsema (Ned) op 1’50”
3. Anna Kay (GBr) 2’08”

Beloften:
1. David Haverdings (Ned)