Derde plek en nieuwe wereldbekertrui voor strijdvaardige Eli in Dublin

De Ierse manche van de Wereldbeker zit erop. In Dublin was een erg vechtlustige Eli Iserbyt onze beste pion op de derde plaats. Daarmee blijft hij aan de leiding in het wereldbekerklassement.

Een zware reis van Kortrijk naar Dublin, enkele valpartijtjes en een paar lekke banden: de omstandigheden in de Ierse hoofdstad Dublin zaten ons niet helemaal mee. Toch toonde Eli Iserbyt zich opnieuw bijzonder strijdvaardig. Na een uur lang vol energie achtervolgen, zwaaide hij af als derde. Strijdvaardigheid, die toonden ook Ryan Kamp en Michael Vanthourenhout met hopen. Ryan werd er uiteindelijk zevende mee, Michael ondanks de pijnlijke schouder tiende.

Bij de vrouwen moesten we tevreden zijn met verre ereplaatsen: belofte Leonie Bentveld werd tiende in de elitewedstrijd, Denise Betsema elfde. In de aparte mannenwedstrijd voor renners onder de 23 jaar tot slot reed Yorben Lauryssen naar een fraaie vijfde plek.

Uitslagen Wereldbeker Dublin (Ier):

Mannen:
1. Pim Ronhaar (Ned)
2. Laurens Sweeck op 0’02”
3. Eli Iserbyt 0’20”
7. Ryan Kamp (Ned) 0’59"
10. Michael Vanthourenhout 1‘29“

Vrouwen:
1. Lucinda Brand (Ned)
2. Ceylin Alvarado (Ned) op 0’38”
3. Zoe Backstedt (GBr) 0’45”
10. Leonie Bentveld (Ned) 1’39”