Eli beperkt schade in Boom en blijft leider in Superprestige

Wout van Aert won bij zijn comeback meteen de Superprestigemanche in Boom. Met overmacht. Onze jongens knokten vooral tegen de weersomstandigheden, die niet hun voordeel waren. Eli Iserbyt beperkte de schade met een vierde plek en blijft zo leider in de Superprestige.

Regen, modder, opspattend water, ... De cross in Boom werd niet alleen een gevecht tegen een imponerende Wout van Aert, maar ook tegen de natuurelementen. "Vooral het opspattende water was een probleem", aldus Eli achteraf. "Zo werd het echt een moeilijke wedstrijd."

Achter Van Aert wisselden de posities voortdurend, mede dankzij de vele valpartijen op het glibberige parcours. Onder meer Michael duelleerde tot in de diepe finale mee voor de tweede plaats. Finaal ging die naar Toon Aerts, voor Lars van der Haar. Eli werd vierde, Michael zesde.

"Ik heb zo weinig mogelijk risico's gepakt", gaf hij nog mee. "Het was kwestie om de foutenlast te beperken. Hoe ik de demonstratie van Van Aert inschat? Enorm! Al vond hij hier natuurlijk wel een parcours zoals dat van Dendermonde vorig jaar. Iets wat hem heel goed ligt. Ik moet toch rekenen op iets snellere wedstrijden."

Volgende week, in de sneeuw Val di Sole? "Voor iedereen iets speciaal", vertelde hij tot slot. "Ik kijk er naar uit en ik hoop daar inderdaad toch iets dichter bij hem te kunnen blijven."

Uitslag Superprestige Boom (78 dlnrs):
1. Wout van Aert
2. Toon Aerts op 1'40"
3. Lars van der Haar op 1'48"
4. Eli Iserbyt op 1'52"
6. Michael Vanthourenhout op 2'01"
16. Witse Meeussen op 3'31"
19. Laurens Sweeck op 3'52"
22. Toon Vandebosch op 4'51"
25. Anton Ferdinande op 5'11"
46. Lukas Vanderlinden
63. Pieter Pauwels