Eli eindigt op 3 in Exact Cross van Sint-Niklaas

In de op twee na laatste veldrit van het seizoen haalden we opnieuw de top-3: Eli Iserbyt werd derde in de Exact Cross van Sint-Niklaas na een tactische wedstrijd. Ook Michael Vanthourenhout en Denise Betsema eindigden vlakbij het podium.

Veel wind en een snel parcours zorgden voor een tactische wedstrijd op het domein De Ster in Sint-Niklaas. In een ruime kopgroep hadden we op een bepaald moment liefst vier renners mee, maar beetje bij beetje speelden we die kwijt: Ryan Kamp door een lekke band, Witse Meeussen door een valpartij en Michael Vanthourenhout door een dure fout in het zand bij het ingaan van de slotronde. De vierde, Eli Iserbyt, had niet zijn allerbeste dag, en moest na een snelle slotronde met plek drie tevreden zijn.

Bij de vrouwen ging het in het gedrum van de openingsronde mis voor Denise Betsema, die nadien vanuit verloren positie toch nog aansluiting wist te maken met de kop van de koers. Met een vierde plaats viel Denise dan wel net buiten de top drie, maar na een baalweekend in Middelkerke en Lille wist ze in Sint-Niklaas opnieuw het goeie gevoel terug te vinden. Onze achttienjarige Leonie Bentveld sleepte ook nog net een toptienplek uit de brand.

Uitslagen Exact Cross Sint-Niklaas:

Mannen:
1. Laurens Sweeck