Eli haalt ook Ruddervoorde naar zich toe!

Een week geleden ging de kop eraf, en de tweede zege bleef niet lang op zich wachten: na Overijse trok Eli Iserbyt ook de tweede Superprestige-manche in Ruddervoorde naar zich toe!

Veel wind en een vrij snel parcours zorgden voor een gesloten wedstrijd in Ruddervoorde, al deed onze Europese en Belgische kampioen Michael Vanthourenhout veel moeite om die open te breken. Na een versnelling van Eli Iserbyt bij het ingaan van het laatste wedstrijdkwart waren ze nog met drie: Eli, Michael en Lars van der Haar. Eli sloeg in de slotronde een kloofje en haalde het met beperkte voorsprong voor Van der Haar en Michael, goed voor zijn vierde zege op rij in Ruddervoorde!

Bij de vrouwen in Ruddervoorde maakten we geen aanspraak op podium: genekt door fysieke probleempjes werd Denise Betsema - onze enige vertegenwoordigster - negende.

Uitslagen Superprestige Ruddervoorde:

Mannen:
1. Eli Iserbyt
2. Lars van der Haar (Ned) op 0’05”
3. Michael Vanthourenhout 0’13”
13. Ryan Kamp (Ned) 1’41”
21. Kay De Bruyckere 3’26”
30. Kenay De Moyer 6’38”

Vrouwen:
1. Ceylin Alvarado (Ned)
2. Annemarie Worst (Ned) op 0’17”
3. Marion Norbert Riberolle 0’40”