Eli staat weer op in avondcross van Diegem

Veel lachende gezichten in de entourage van Eli Iserbyt na de Superprestigemanche in Diegem: Eli beleefde eindelijk nog eens een pechvrije wedstrijd, en zette dat om in een vierde plek. Michael Vanthourenhout en Denise Betsema hadden minder reden tot vieren.

Niet alleen zijn pijnlijke heup, veroorzaakt door een rugblessure, stak Eli Iserbyt de voorbije wedstrijden vaak een stok in de wielen. Daarnaast was hij ook vaak het slachtoffer van pech. In de laatavondcross in Diegem zat het Eli nog eens mee. Resultaat: een blitzstart en uiteindelijk een vierde plek, niet heel ver na tenoren Wout van Aert, Tom Pidcock en Mathieu van der Poel. Michael Vanthourenhout maakte vroeg in de cross een zware valpartij, maar zette ondanks een pijnlijke schouder door en werd nog sterk vijfde. De geraakte linkerschouder lijkt gelukkig niet zorgwekkend.

Bij de vrouwen hadden we slechts één renner aan de start: Denise Betsema. Onze Texelse beleefde door een paar rotbenen helaas een baaldag. Resultaat: een achtste plaats, en jammer genoeg ook het verlies van de leidersplaats in de Superprestige.

Uitslagen Superprestige Diegem:

Mannen: