Ereplaats voor Laurens Sweeck in Antwerp Port Epic

Nog een laatste keer diep gaan op de weg, vooraleer we binnen twee weken het veld induiken. Dat was de grootste inzet in de Heistse Pijl en de Antwerp Port Epic. Dat Laurens Sweeck in de offroadklassieker nog wat publiciteit voor de sponsors meegraaide, was een mooi extraatje.

Al onze dertien renners kwam dit weekend in actie. "Mooi verdeeld over de twee wedstrijden", duidt ploegleider Gianni Meersman. "Zo kon iedereen toch nog een mooie wegkoers rijden in dit coronajaar. Ideaal inderdaad om nog een keer diep te gaan. En dat is gelukt."

In de Heistse Pijl hebben onze jongeren, aangevuld met Dieter Vanthourenhout, de wedstrijd mooi uitgereden. "Op Pim na, maar die heeft in de beginfase op zjin beurt veel energie gestopt in het aanvalswerk. Na 130 kilometer was het goed voor hem. Iedereen heeft gedaan wat van hem gevraagd werd. Het is immers binnen twee weken dat het belangrijk wordt."

Sterke Laurens
Laurens Sweeck toonde zich uitgebreid in de Antwerp Port Epic. "Laurens was heel goed", vertelt Gianni. "Als je in volle finale nog mee bent met de 20 sterkste renners in koers, ben je in orde. Hij eindigt finaal 19de. Uiteindelijk reden maar een 40-tal renners de wedstrijd uit. De vele opgaves geven een wat vertekend beeld. Al kampten Tomas en Ryan wel met een pijnljike rug. Eli en Michael zaten dan weer al met hun hoofd bij de cross en wilden wellicht niet té diep in het krachtenarsenaal tasten."

Volgende week staan nog drie zware crosstrainingen op het menu. "Woensdag, vrjidag en zondag. Telkens met een rustdag tussenin, dus. Dat wordt nog een pittige vijfdaagse, maar nadien mogen ze met een gerust hart toeleven naar de Belgische openingscross in Lokeren", besluit onze ploegleider.

Verplicht BK
Voor onze vijf profs staat echter nog één wedstrijd op de agenda: het BK van dinsdag in Anzegem. Met name Eli, Michael, Laurens, Dieter en Toon (sinds 1 september prof) gaan er van start.

Heistse Pijl
1. Sasha Weemaes
2. Gerben Thijssen
3. Emiel Vermeulen