Extra koersritme opgedaan in Ruddervoorde

Vandaag reden negen renners van ons team de kermiskoers in het West-Vlaamse Ruddervoorde. Onze derde wegwedstrijd van het seizoen, waarin het er vooral op aan kwam nog wat extra koersritme op te doen in functie van de Triptyque Ardennais, onze eerste rittenkoers deze zomer.

"Geen gemakkelijke wedstrijd om veel in de aanval te trekken", aldus ploegleider Gianni Meersman achteraf. "Ofwel zat de wind in de rug, ofwel blies hij pal op de neus. Het is ook geen toeval dat amper twee ontsnappingspogingen meer dan dertig seconden bonus sprokkelden. Voor onze jongens was het vooral kwestie om nog wat extra koersritme op te doen voor de Triptyque. Dat is gelukt. Meer valt er na vandaag eigenlijk niet te melden."

De wedstrijd eindigde op een massasprint, waarin Sasha Weemaes aan het langste eind trok, voor Tim Merlier en Alfdan De Decker. Onze renners die uitreden, eindigden netjes in het peloton. Michael Vanthourenhout voelde zich 's morgens niet honderd procent en besliste uiteindelijk niet te starten in Ruddervoorde.

Uitslag
1. Sasha Weemaes