Jens, Dieter en Laura halen top tien van Sint-Niklaas

Als opwarmer voor de zware Citadelcross van Namen werkte een kleine delegatie van onze ploeg ook de Waaslandcross in Sint-Niklaas af. Jens Adams, Dieter Vanthourenhout en Laura Verdonschot sloten die af in de top tien.

Een harde bodem, wat zand, lange vlakke stroken: qua profiel kon de wedstrijd in Sint-Niklaas niet veel verder liggen dan die van zondag op de Citadel. Een wedstrijd die Laura Verdonschot best goed moest liggen, maar uiteindelijk miste ze helaas de aansluiting met de kop van de wedstrijd en zo meteen ook haar kansen op een mogelijke zege door een vroege val. Na haar achtervolging finishte ze ontgoocheld als vierde.

Bij de mannen misten we helaas ook iemand in de kopgroep. Na een verstoorde beginfase knokte Jens Adams zich toch nog terug naar een vijfde plaats. Dieter Vanthourenhout (negende) haalde eveneens de top tien, Yannick Peeters pakte daar helaas naast na een kettingbreuk vroeg in de koers. Onze andere mannen waren vandaag al op wereldbekerverkenning in Namen.

Jens, die onze ploeg verlaat op 1 januari, was na afloop toch niet helemaal blij met zijn wedstrijd: “Ik stond op de eerste rij in de start, maar schoot na twintig meter uit mijn pedaal. Na een ronde moest ik ook nog eens wisselen door een tak in mijn wiel, en zo was ik ineens de aansluiting bij de kopgroep kwijt. Op een gegeven moment kwam ik nog redelijk dicht, maar toen reed Mathieu weg en werd het weer twintig seconden. Dat kreeg ik alleen niet dicht.”

“Morgen wordt een lastige cross met twee lange beklimmingen per ronde, maar ik kijk er wel naar uit. Afgelopen weekend was ik ziek, hopelijk kom ik deze kerstperiode weer op niveau. Ik rijd alle wedstrijden deze eindejaarsperiode. Tot 31 december volle bak voor Pauwels Sauzen - Bingoal, en dan scheiden de wegen. Maar ik kijk terug naar een mooie periode waarin ik me goed heb geamuseerd.”

Uitslagen Waaslandcross Sint-Niklaas

Mannen-elite en beloften:
1. Mathieu van der Poel (Ned)
5. Jens Adams op 2’31”
9. Dieter Vanthourenhout 3’25”
16. Yannick Peeters 4’46”

Vrouwen:
1. Sanne Cant
4. Laura Verdonschot op 44”
38. Jolien Verschueren

(foto's Photopress.be)