Laurens Sweeck kleurt debuutkoers in de vlucht

Streekrenner Laurens Sweeck heeft onze kleuren getoond bij de uitgeregende debuutkoers van onze mannen in Rotselaar. Hij maakte een groot deel van de GP Vermarc deel uit van de ontsnapping.

Laurens schoof vroeg in de wedstrijd mee met een erg ruime ontspanning van een dertigtal renners, en overleefde ook in het eerste gedeelte toen die groep in twee stukken brak. Tot de voorlaatste ronde van zijn eerste wedstrijd van het wegseizoen hield hij in die vlucht stand, maar toen zat onze voormalige Belgische kampioen door zijn beste krachten heen en moest hij voorin afhaken.

Waarom hij voor de vroege vlucht koos? “Omdat je bij dit weer nooit weet hoe het afloopt. En om het warm te hebben”, grijnsde Laurens na afloop in een interview op onze Facebook-pagina. "En kort bij huis ben je altijd iets meer gemotiveerd. Maar ik voelde dat het net te snel ging voor mij, en de voorlaatste ronde was er te veel aan."

De overwinning ging naar de Colombiaan Alvaro Hodeg van Deceuninck - Quick-Step, Witse Meeussen was onze eerste renner in het peloton op de dertigste plaats, met daarin op Laurens en Michael Vanthourenhout na al onze starters. Door de erg barre weersomstandigheden gaf Michael er in de slotronde de brui aan.

Komende woensdag komen onze mannen opnieuw in actie op de weg, in een gemeente die ons veldrijders wel erg bekend in de oren klinkt: Ruddervoorde.

Uitslag GP Vermarc

1. Alvaro Hodeg (Col) in 3u39’47”
2. Brent Clé z.t.
3. Arnaud De Lie op 12”