Lekke band verknalt zegekansen van Ryan Kamp

Stevig balen, voor Ryan Kamp aan het eind van de beloftewedstrijd in het Tsjechische Tabor. Door een lekke band zag hij mogelijke wereldbekerwinst door de neus geboord.

Dat de conditie van Ryan Kamp super is, bewees onze Nederlandse kampioen de voorbije weken al. In Tabor bleek het niet anders: Ryan was niet uit de kopgroep weg te slaan, reed zelfs een tijd alleen aan de leiding, moest in de slotronde enkel de Brit Thomas Mein bij zich dulden, maar zag toen alle kansen door de vingers glippen door een lekke band. Hij werd teruggegooid naar de zesde plek, en strandde uiteindelijk als vijfde, op een haar van podium.

"Eerlijk is eerlijk: ik was vol op mijn limiet aan het rijden en toch keerde Thomas terug. Dan ben je gewoon sterker. Maar ik heb wel een snelle sprint in huis, dus had ik nog de hoop om hem te kloppen. Maar dan rij je lek: daar is niets aan te doen. Al de 'zoveulste' keer dat ik door pech niet voor winst mee kan doen, maar dat is maar zo. Ik laat in ieder geval wel zien dat ik in vorm ben", aldus Ryan.

Jarno Bellens finishte na een regelmatige wedstrijd als zesde, Toon Vandebosch viel door een spaakbreuk in de finale nog terug naar de twaalfde plek. Tomas Kopecky, opnieuw op de sukkel met de rug, startte niet. Bij de vrouwen gaven zowel Maud Kaptheijns als Laura Verdonschot op.

Uitslag WB Tabor U23:

1. Thomas Mein (GBr)
2. Kevin Kuhn (Zwi) op 11"
3. Antoine Benoist (Fra) 13"

5. Ryan Kamp 14"
6. Jarno Bellens 30"
12. Toon Vandebosch 1'19"

(foto's Photopress.be)