Michael en Toon doen vertrouwen op in Geraardsbergen

Tik tak, tik tak, tik tak …: het crossseizoen komt eraan. In de aanloop daarnaartoe werken onze mannen hun laatste wegkoersen af. In de profkoers in Geraardsbergen schoven onze beide starters Michael Vanthourenhout en Toon Vandebosch mee met de goeie ontsnapping.

Na een snelle wedstrijd op een heuvelachtig parcours voelden zowel Michael als Toon aan het einde van hun aanval wel dat ze momenteel aan het opbouwen zijn voor inspanningen van een uur en niet meer voor een koers van bijna vier uur, waardoor ze in de finale geen rol meer konden spelen in de strijd voor de zege. Uiteindelijk finishte Michael als 27e en Toon als 31e.

Michael onthield na zijn wedstrijd veel positiefs: “Na een lastige stage in Sittard had ik niet gedacht dat het vandaag zo goed ging verlopen. Deze wedstrijd had ik er speciaal bijgenomen om na de vele crosstrainingen weer wat snelheid in de benen te krijgen. Op het einde was het beste eraf, maar we zijn op dit moment niet de trainingen aan het doen voor lange koersen op de weg.”

“Dit was een mooie wedstrijd, met wat hoogtemeters. Veel korte klimmetjes, een beetje zoals in een cross. Dat maakte het een goeie training. Nu nog een paar sessies in het veld, voor de openingscross in Lokeren. Net als voor iedereen is het afwachten om in Lokeren te ontdekken hoe goed de zomer eigenlijk is verlopen. Ik ben benieuwd om dat te weten.”

(foto Glenn Coessens)