Michael grijpt net naast winst in Leuven

Toon Aerts heeft de laatste wedstrijd van de Rectavit Series gewonnen. Hij haalde het in een sprint met drie van Michael Vanthourenhout en Lars van der Haar.  Eli Iserbyt kwam ten val bij de start en gaf halverwege de wedstrijd op.

Ellende voor Eli in de start. In de eerste bocht lag hij al tegen de grond. Hij zou nog proberen terugknokken, maar dat was een zinloze operatie. Bovendien was Eli behoorlijk geschaafd. Bij de val was ook Laurens betrokken. Die bleef wel recht, maar ook verloor daar al kostbare tijd.

Wel goed weg: Michael Vanthourenhout, die er samen met Toon Aerts en Lars van der Haar een beklijvend duel van maakte.  Ondanks een aantal pogingen, bleef het trio samen tot in de laatste rechte lijn. Een sprint moest uitmaken wie met de overwinning ging lopen. Toon Aerts begin aan de sprint als eerste, Michael kwam nog dicht nadat Aerts uit zijn pedaal schoot, maar strandde jammer genoeg toch op een fietslengte.

Ook Daan Soete (9de) eindigde ondanks een lekke band in de top tien. En tot slot verdient ook onze belofte Jarno Bellens (11de) een eervolle vermelding.

"Het was een mooie koers, alleen jammer dat ik hem niet winnend kon afsluiten", zuchtte een ontgoochelde Michael achteraf. "Ik moest het natuurlijk wel opnemen tegen twee ploegmaats. In de sprint was het de bedoeling dat ik als eerste het asfalt zou opdraaien, maar Toon verraste mij, zette fors aan en pakte meteen drie, vier meter. Toen Toon even uit zijn klikpedaal schoot, kwam ik nog dicht, maar erover gaan lukte niet meer. Zonde."

Uitslag:
1. Toon Aerts
2. Michael Vanthourenhout - zelfde tijd
3. Lars van der Haar op 1"
9. Daan Soete op 1'18"
11. Jarno Bellens op 1'33"
14. Laurens Sweeck op 2'01"
DNF: Eli Iserbyt en Anton Ferdinande