Michael wint voor sterk collectief in Maldegem

De Parkcross in Maldegem is woensdag uitgedraaid in een succes voor onze ploeg: veel aanvalswerk van Eli Iserbyt, podiumplaatsen voor Denise Betsema en Ryan Kamp, maar vooral de overwinning voor Michael Vanthourenhout.

De snelheden op het parkparcours van Maldegem lagen bijzonder hoog, maar toch was er één renner die een flink deel van de mannenwedstrijd solo op kop reed: Eli Iserbyt. Na een slippertje keerden de achtervolgers echter terug. Daarbij ook onze twee andere profrenners, Michael Vanthourenhout en Ryan Kamp. Na een incidentrijke finale was het uiteindelijk Michael die aan het langste eind trok en won. Ryan werd derde, Eli na een onaangename botsing met een concurrent en de nadarafsluiting vijfde. Ook beloften Kay De Bruyckere en Yorben Lauryssen waren onderweg ten val gekomen.

In de vrouwenwedstrijd was Denise Betsema al meteen op achtervolgen aangewezen door een oponthoud veroorzaakt door een valpartij voor haar. Denise kwam nadien toch nog voorop te zitten met drie andere rensters, maar zat daar door het ploegenspel figuurlijk in de tang. Na een vergeefse poging dat te doorbreken, finishte Denise als derde. Leonie Bentveld, slachtoffer van een valpartij maar dat gelukkig zonder veel erg, werd zesde.

Uitslagen Parkcross Maldegem:

Mannen: