Offensieve ploeg finisht voltallig in Brabantse slotrit

Ons zevental dat woensdag is gestart aan de Ronde van Vlaams-Brabant, haalde vandaag zondag voltallig de finish van de slotrit in Rillaar. Daarin lieten veel van onze renners zich ook nog eens zien.

Michael Vanthourenhout deed er in de eerste wedstrijdhelft alles aan om in de aanval te kruipen, maar uiteindelijk was het belofte Anton Ferdinande die erin slaagde deel uit te maken van een ruime kopgroep. Die leek even aanspraak te maken op de ritzege, maar het peloton kwam op de golvende omloop toch nog terug. Uiteindelijk massasprint dus, en daarin plaatsten eerstejaarsbelofte Witse Meeussen en Eli Iserbyt zich in de top tien. Jarno Bellens zat ook in goeie positie voor de sprint, maar verloor zijn kansen bij een oponthoud.

Dat Witse na maandenlange knieperikelen en in zijn eerste rittenwedstrijd als belofte een goed resultaat neerzet op de slotdag, bewijst dat hij uit het goede hout gesneden is. "Het gevoel is goed. De afgelopen weken ging het ook al beter op training. Ik ben blij dat ik nu mijn eerste rondje heb kunnen rijden, vijf dagen na elkaar serieus koersen. Het is mij wel goed bevallen. Ik heb weer plezier in het fietsen, en de twijfels zijn verdwenen", vertelt hij in een video die u kan terugvinden op onze Facebookpagina. Nog belangrijker: Witse had bovendien geen last aan de knie ondanks vijf opeenvolgende dagen koers.

Michael kwam door een lekke band met achterstand over de streep, maar die werd hem omwille van de driekilometerregel kwijtgescholden. Zo was hij ook onze beste renner in het eindklassement op een negende plaats.

Uitslag rit 5 - Rillaar

1. David van der Poel (Ned), de 149 km in 3u11'53"
7. Witse Meeussen
10. Eli Iserbyt