Overijse: Michael verdedigt 3de plaats in WB met succes

Michael Vanthourenhout is vierde gefinisht in Overijse, waar de slotmanche van de Wereldbeker werd afgewerkt. Daarmee eindigt Michael als derde in het eindklassement van het regelmatigheidscriterium. Laurens werd zevende.

Wout van Aert en Mathieu van der Poel domineerden in het Mariëndal van start tot finish. Maar ook Michael reed een sterke wedstrijd. Hij duelleerde een uur lang met Tom Pidcock voor de derde podiumplaats. In de slotfase trok de Brit het laken naar zich toe.

"Pidcock is beter bergop", gaf Michael toe. "Niet onlogische dat ik hem in de slotronde moest laten rijden. Maar ik ben tevreden. Het gevoel was beter dan gisteren in Hamme en daar was het mij vandaag vooral om te doen. Dat ik die derde plaats in de Wereldbeker consolideer, is een leuke extra. Ik kan tevreden zijn over mijn weekend. Deze week nog één lange training en we moeten klaar zijn voor het WK."

Laurens bevestigde zijn betere vorm van de laatste weken. Op een parcours dat voor hem niet echt op maat was, finishte hij als zevende. Ook onze beloften reden een verdienstelijke wedstrijd, wat hoopgevend is voor hun WK, volgende zaterdag.

Op onze social media vindt u trouwens nog een interview met Ryan Kamp terug.

Uitslag:
1. Wout van Aert
2. Mathieu van der Poel op 1'03"
3. Tom Pidcock op 2'07"
4. Michael Vanthourenhout op 2'24"
7. Laurens Sweeck op 3'35"
12. Ryan Kamp op 4'35"
15. Pim Ronhaar op 5'14"
16. Toon Vandebosch op 5'20"
28. Anton Ferdinande op 1 ronde

Eindstand Wereldbeker:
1. Wout van Aert (165 punten)